ה. אוג 5th, 2021

צריכים מצבר לרכב? IDM מצברים מסבירים על מושגי היסוד שכדאי שתכירו

1 min read
עובדות על מצברים

עובדות על מצברים מאת IDM מצברים

כפי שכל רכב שונה מדגם אחר בגודלו ובצורתו, גם המצברים לרכב אינם מגיעים במידה אחת. אמנם מנגנון הפעולה של מרבית המצברים דומה, אך היכולת שלהם להפיק זרם חשמלי אמורה להתאים לסוג הרכב ובעיקר לגודלו. אם אתם צריכים מצבר לרכב, חברת IDM מצברים משתפת אתכם בעובדה הבאה- אלה מושגי היסוד שכדאי שתכירו.

מהו וולט, מתח חשמלי של המצבר?

מתח חשמלי יהיה רשום על המצבר, באות הלועזית V. מבחינה תיאורטית, זהו הפרש הפוטנציאלים. מרבית המצברים, למרבית כלי הרכב הנעים על כבישי ארצנו הם בעלי 12V. כלי רכב גדולים במיוחד, ציוד מכאני הנדסי וכיוצא באלה, עשויים להזדקק למצברים בעל מתח גבוה יותר, לדוגמא 24 V. מסקנה – אם אתם צריכים מצבר חדש, אתם ככל הנראה צריכים מצבר 12 V.

למה יש חומצה בתוך המצבר?

בגלל שהמצבר הוא סוג של בטרייה, הוא צריך להפיק ולספק חשמל. הוא יוצר את החשמל הנדרש להתנעת כלי הרכב וגם מספק מעת לעת חשמל למערכות נוספות. למשל, אם מדליקים אורות, מפעילים מזגן, אם מפעילים רדיו, צריך את הבטריה לשם אספקת החשמל השוטפת. ובדיוק משום כך קיימת חומצה בתוך המצבר. מדובר על חומר נוזלי שמאפשר זרימה של אלקטרונים בין אלקטרודות. מלבד חומצה, זקוק כל מצבר שגרתי גם לתוספת של מים מזוקקים.

מהו אמפר ומה הקשר למצבר?

על מדבקת המצבר תוכלו לראות מלבד ה-V (לרוב 12) גם סימונים כמו A ו-AH. A זהו למעשה האמפר, זהו המדד של הזרם החשמלי. AH הינו אמפר שעה, כלומר כמה אמפר יוכל המצבר להזרים במשך שעה של פעולה. ככל שכלי הרכב יהיה קטן יותר, הוא יצטרך פחות אמפר לשעה. בכלי רכב יותר גדולים, כבר יש צורך ביותר אמפר לשעה. בסביבות 60 אמפר זה המקובל לכלי רכב משפחתיים, כאשר חלקם מהם צריכים פחות מזה, למשל 45 או 50 אמפר. רכבים גדולים, משאיות, מכליות, אוטובוסים, טרקטורים, זקוקים להרבה יותר אמפר ואמפר לשעה. זרם החשמלי הנדרש לצרכי התנעה יהיה גדול יותר.
לצפייה ברשימה של מצברים לפי אמפר לחצו כאן

מהו קיבול רזרבי במצבר?

לאחר התנעת הרכב, באמצעות המצבר, הוא גם נטען על בסיס האלטרנטור. אם טעינת החשמל איטית וצרכי הזרם גבוהים יחסית, המצבר עלול להתרוקן. מצבר חדש ותקין מתמלא יחסית מהר. מצבר ישן או לא מתוחזק זקוק ליותר זמן לצרכי טעינה. ושימו לב לכך: לכל מצבר ישנו מדד של קיבול רזרבי. כלומר, זוהי בעצם הרזרבה של הפריקה (אובדן הזרם). קיבול רזרבי של 58, זאת אומרת שהמצבר יפרוק לאחר קרוב לשעה ויהיה צריך להטעין אותו. קיבלו רזרבי של 100 אומר שידרשו 100 דקות עד שהפריקה תהיה מלאה ויהיה צורך בטעינה. זאת הסיבה לכך שאם נשאיר את אורות הרכב דולקים לאורך זמן, לא נוכל להתניע את הרכב בבוקר. נצטרך להשתמש בכבלים ואם המצבר לא יוטען, יהיה בסופו של דבר צורך להחליפו.

כמה עולה להחליף מצבר לרכב?

כמו כל מוצר גם למצבר מחיר שונה, למשל מצבר לקיה פיקנטו יעלה בין 350 שקלים ל 500 שקלים, תלוי במותג שתבחרו, זקוקים למצבר של מרצדס של VARTA? סביר להניח שהמחיר ינוע בין 400ל-800 שקלים, אז על מצבר לגופו! המחר ההתחלתי בשוק הוא 350, ניתן להוזיל ולקנות מצברים משומשים שעולים 200 שקלים אך ממש לא מומלץ!

עובדות על מצברים
עובדות על מצברים מאת IDM מצברים
Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.